الاژیتانین موجود در انار به تولید ترکیبی در روده کمک می کند

اعتقاد بر این است که الاژیتانین موجود در انار پخته به تولید ترکیبی در روده به نام urolithin A کمک می کند که به دلیل توانایی آن در کاهش التهاب در مغز و به تاخیر انداختن شروع بیماری های شناختی مورد مطالعه قرار گرفته است.

با این وجود، مطالعات بیشتری برای درک بهتر ارتباط بالقوه بین انار و سلامت مغز مورد نیاز است. ترکیبات موجود در انار ممکن است به محافظت از سلامت مغز کمک کند، به خصوص در مورد بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون و بهبودی پس از آسیب مغزی.

10. از سلامت دستگاه گوارش حمایت می کند
تحقیقات قدیمی‌تر و جدیدتر نشان می‌دهد که سلامت دستگاه گوارش، که عمدتاً توسط باکتری‌های روده تعیین می‌شود، به شدت با سلامت کلی مرتبط است. به این ترتیب، حمایت از سلامت گوارش شما مهم است و انار می تواند بخشی از این تلاش باشد.

برخی از مطالعات حیوانی قدیمی و جدیدتر نشان داده اند که انار دارای انگشتر نامزدی اثرات ضد التهابی و ضد سرطانی است که به فعالیت در روده نیاز دارد و تا حد زیادی حاوی اسید الاژیک آن است.

مطالعات لوله آزمایش همچنین نشان داده است که انار می‌تواند انگشتر دخترانه سطح باکتری‌های مفید روده، از جمله بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیلوس را افزایش دهد، که نشان می‌دهد ممکن است اثرات پری بیوتیکی داشته باشد.

پری بیوتیک ها ترکیباتی هستند، به طور کلی فیبر، که به عنوان سوخت برای باکتری های خوب یا پروبیوتیک ها در دستگاه گوارش شما عمل می کنند. پری بیوتیک ها به این باکتری ها اجازه رشد می دهند و از میکروبیوم روده سالم تری حمایت می کنند.

علاوه بر این، انار غنی از فیبر است و حدود 3.5 گرم در هر وعده 1/2 فنجان (87 گرم) را ارائه می دهد.

فیبر برای سلامت گوارش ضروری است و ممکن است در برابر برخی از بیماری های گوارشی مانند یبوست، اندازه لباس بافتنی نوزاد هموروئید، سرطان روده بزرگ، بیماری رفلاکس معده به مری و دیورتیکولیت محافظت کند.

  • منابع:
    1. Pomegranate: 10 Health and Nutritional Benefits
  • تبلیغات: 
    1. آیا تا به حال ترسناکترین درب را دیده اید!
    2. دختری که شب عروسی به خاطر پول عشقش را ول کرد
    3. کشف قدیمی ترین روغن کنجد مربوط به دوره سلجوقیه
    4. سخنی گنجینه از ایلان ماسک برای موفقیت در کسب و کار