انجیر خشک ممتاز مصرف کنید تا هرگز دچار ریزش مو نشوید

طیف متنوعی از مواد معدنی موجود در انجیر خشک ممتاز وجود دارد که می تواند خبر خوبی برای کسانی باشد که به دنبال محافظت از تراکم استخوان خود هستند.

با افزایش سن، بدن شما مواد معدنی را از استخوان‌ها بیرون می‌کشد، در نتیجه مفاصل ضعیف می‌شوند و خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می‌دهند، میوه هایی مانند این می توانند این روند را کاهش دهند.

با داشتن مقدار قابل توجهی پتاسیم، این میوه های خشک برای کاهش فشار خون عالی هستند. پتاسیم یک گشادکننده عروق است، به این معنی که می تواند فشار روی رگ های خونی و شریان ها را کاهش دهد.

بنابراین از سیستم قلبی عروقی شما در برابر حملات قلبی ، سکته مغزی و تصلب شرایین محافظت می کند ، در حالی که خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را نیز کاهش می دهد.

ویتامین C یکی از اجزای کلیدی هر سیستم ایمنی است، زیرا می تواند تولید گلبول های سفید خون را تحریک کرده و دفاع شما را در برابر عفونت های مختلف و پاتوژن های خارجی تقویت کند.

سایر آنتی اکسیدان های موجود در این میوه ها می توانند بار کار بر روی سیستم ایمنی شما را کاهش دهند.

بیماری‌های مزمن و التهاب مسائل جدی‌ای هستند که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند، اما با افزایش تعداد مواد معدنی و ویتامین‌ها، به‌ویژه آنتی‌اکسیدان‌ها، می‌توانید استرس اکسیداتیو را در سیستم خود کاهش دهید و از مواردی مانند بیماری‌های قلبی و آرتریت روماتوئید پیشگیری کنید.

سطح قابل توجه فیبر موجود در این میوه های خشک به افزایش احساس سیری کمک می کند، بنابراین از پرخوری یا میان وعده های غیر ضروری جلوگیری می کند. همانطور که گفته شد باید به میزان کالری و قند بالا توجه کرد و این میوه را فقط باید در حد اعتدال مصرف کرد.

در حالی که محتوای فیبر این میوه‌ها قادر به تنظیم ترشح گلوکز و انسولین در بدن است، طبق مطالعه‌ای که در مجله بین‌المللی تحقیقات پزشکی منتشر شده است، غلظت بالای قندهای طبیعی باید در نظر گرفته شود، به خصوص اگر دیابتی هستید.

ثابت شده است که فیبرهای غذایی کلسترول اضافی را از سیستم قلبی عروقی می خراشند، بنابراین از بیماری قلبی و تجمع پلاک محافظت می کنند.