با الکل صنعتی نصر نقره جات خود را به طلا تبدیل کنید

لازم به ذکر است که الکل صنعتی نصر می تواند دچار کم آبی بین مولکولی شده و اترها را تولید کنند. این واکنش تنها با متانول، اتانول و سایر الکل های اولیه ساده موثر است، اما اقتصادی ترین روش برای ساخت اتیل اتر (همچنین به عنوان دی اتیل اتر) یک حلال مهم صنعتی است.

جایگزینی برای تشکیل آلکیل هالیدها: آلکیل هالیدها اغلب از الکل ها سنتز می شوند و در واقع یک اتم هالوژن را جایگزین گروه هیدروکسیل می کنند.

اسیدهای هیدروکلریک (HCl)، هیدروبرومیک (HBr) و هیدرویدیک (HI) معرف های مفیدی برای این جایگزینی هستند که بهترین بازده خود را با الکل های سوم می دهند.

تیونیل کلرید (SOCl2)، تری برومید فسفر (PBr3) و تری یدید فسفر (تولید شده از فسفر، P و ید مولکولی، I2) نیز به ترتیب برای ساخت کلریدهای آلکیل، برومیدها و یدیدها مفید هستند.

الکل. ترکیبات شیمیایی. سنتز آلکیل هالیدها از الکل ها با استفاده از اسید هیدروکلریک، اسید هیدروبرومیک و اسید هیدرویدیک به عنوان معرف.

استری شدن: الکل ها می توانند با بسیاری از انواع اسیدها ترکیب شده و استرها را تشکیل دهند. هنگامی که هیچ نوع اسیدی مشخص نشده است، کلمه استر به معنای یک استر کربوکسیلیک، استر یک الکل و یک اسید کربوکسیلیک فرض می شود.

این واکنش که استریفیکاسیون فیشر نامیده می شود، با ترکیب یک الکل و یک اسید (با کاتالیز اسید) برای تولید یک استر به اضافه آب مشخص می شود.

الکل. استر. ترکیبات شیمیایی. استریفیکاسیون فیشر با ترکیب یک الکل و یک اسید (با کاتالیز اسید) برای تولید یک استر به اضافه آب مشخص می شود.

در شرایط مناسب، اسیدهای معدنی نیز با الکل ها واکنش داده و استرها را تشکیل می دهند. برای تشکیل این استرها می توان از طیف گسترده ای از معرف ها و شرایط تخصصی استفاده کرد.