موانع بتنی مانند جدول سنگی در مشهد مانع از ورود وسایل نقلیه به خط مخالف و خروج از جاده می شود، یک عامل مهم در طراحی موانع بتنی، بار ضربه ای است که وسیله نقلیه در برخورد با مانع بتنی وارد می کند.
این مطالعه نشان می دهد که ارتفاع 813 میلی متر، عرض پایه 600 میلی متر و عرض بالای 240 میلی متر ابعاد بهینه برای یک مانع بتنی هستند.
این ابعاد پایداری جدول سنگی را در هنگام برخورد خودرو تضمین می کند. برای تجزیه و تحلیل طرح سد بتنی از یک مدل تحلیلی و تجربی استفاده شده است.
نرمافزار LS-DYNA برای ایجاد مدلهای تحلیلی استفاده میشود، زیرا میتواند تاثیر خودرو را بر روی موانع بتنی شبیهسازی کند.
آزمایشهای میدانی با وسیله نقلیه انجام میشود، در حالی که آزمایشهای آزمایشگاهی با ماشینهایی که برخورد را شبیهسازی میکنند انجام میشود.
آزمایشات در مقیاس کامل امکان شبیه سازی واقعی برخورد خودرو با موانع بتنی را فراهم می کند.
در آزمایشات وسیله نقلیه، زاویه برخورد 25 درجه، سرعت برخورد 100 کیلومتر در ساعت و خودرویی با وزن بیش از 2 تن در مطالعات بررسی شده در نظر گرفته شده است. آزمایشات آزمایشگاهی برای آزمایش موانع بتنی پل در شرایط ایستا انجام می شود.
در جاده های بزرگراه، خطوط مقابل باید توسط جدول سنگی جداکننده جاده از هم جدا شوند.
موانع بتنی برای جلوگیری از ورود وسایل نقلیه به خط مخالف ضروری است، وسایل نقلیه ای که از خط مخالف عبور می کنند ممکن است باعث تصادفات رانندگی جدی شوند.
بنابراین، جدول سنگی باید بتوانند از ورود چنین وسایل نقلیه ای به خط مخالف جلوگیری کنند تا از آسیب سرنشینان و تخریب خودرو جلوگیری شود.
آزمایشات وسیله نقلیه در مقیاس برای آزمایش توانایی جدول سنگی برای مقاومت در برابر بارهای ضربه ای وارد شده به آنها در اثر برخورد با وسیله نقلیه.
مدل های آزمایشگاهی در مطالعات دیگر برای آزمایش بارهای ضربه ای استفاده شده است.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.