سرکه دارای کالری کمی می باشد

سرکه کالری و مواد مغذی کمی دارد. بسته به نوع، یک قاشق غذاخوری سرکه یک و یک حاوی ۲ تا ۱۵ کالری است. نسخه های کم کالری مانند سرکه مقطر هیچ ارزش غذایی ندارند.

برخی دیگر حاوی مقادیر کمی از مواد مغذی هستند. از آنجایی که بیشتر سرکه ها فاقد سدیم و شکر هستند، یک ماده ایده آل برای طعم دادن به غذاها در رژیم های غذایی محدود هستند.

با این حال، همه آنها بدون کالری نیستند. برخی از سرکه ها ترکیبی از آب انگور و سرکه شراب هستند، گاهی اوقات با شکر اضافه شده است.

بنابراین مهم است که برچسب حقایق تغذیه و لیست مواد تشکیل دهنده را بخوانید تا دقیقا بدانید چه چیزی دریافت می کنید.

نحوه استفاده
اسیدی یا ترشی سرکه خانگی طعم غذا را روشن می کند و به یک غذای غنی تعادل می بخشد. این ماده در لوازم اصلی آشپزخانه مانند سس های سالاد، مارینادها، سس ها، سس مایونز و سس کچاپ یافت می شود.

سرکه می تواند بافت غذاها را تغییر دهد. ساختار شیمیایی پروتئین را تجزیه می کند، مانند زمانی که به عنوان ماریناد برای نرم کردن گوشت و ماهی استفاده می شود.

با افزودن آن به شیر می توان از سرکه برای تهیه پنیر کوتیج نیز استفاده کرد. اسید موجود در سرکه کشک جامد شیر را از آب پنیر مایع جدا می کند.

از سرکه ممکن است برای ترشی کردن غذا استفاده شود، روشی برای نگهداری که با از بین بردن باکتری ها، عمر مفید غذاهای فاسد شدنی را افزایش می دهد.

ترشی شامل خیساندن غذا در محلول آب نمکی است که از  سرکه انگبین معتدل ، آب، نمک و شکر ساخته شده است، که طعم غذا را نیز تغییر می دهد.

پس از پخت و پز، محبوب ترین کاربرد بعدی سرکه – به ویژه سرکه سفید – تمیز کردن است. در حالی که اسید استیک 5 درصد موجود در سرکه به اندازه کافی قوی است که برخی از پاتوژن های خانگی را از بین ببرد.

اما همه آنها را از بین نمی برد (به عنوان مثال، سالمونلا) و به عنوان جایگزینی برای ضدعفونی کننده های تجاری توصیه نمی شود.

با این حال، سرکه سیب و سرکه سفید مقطر یک محصول “سبز” ارزان و غیر سمی است که ممکن است برای برخی از کارهای خانه مفید باشد.

به نظر می رسد که به ویژه در از بین بردن رسوبات معدنی و کف صابون، مانند سینک، زهکشی و غرفه های دوش، به خوبی عمل کند.

  • منابع:
    1. The Nutrition Source
  • تبلیغات: 
    1. با رازهای ثروتمند شدن آشنا شوید.
    2. پنج ویژگی جدید به این اپلیکیشن اضافه شد
    3. سبزی خشک را چگونه مصرف کنیم تا آلزایمر نگیریم؟
    4. تولید لیوان کاغذی و این همه مزایا؟!