فرش نگین مشهد 12 متری که برای جای پای انسان در هنگام در آوردن کفش قالبی تهیه دیده بود

فرش ارزش عایق عالی را برای فضا فراهم می کند، بسیار بیشتر از مواد کفپوش سطح سخت.

در مطالعه ای که توسط دانشکده مهندسی نساجی موسسه فناوری جورجیا انجام شد، نتایج نشان داد که یک فرش نگین مشهد 12 متری ضخیم تر بدون توجه به نوع الیاف فرش، ضریب عایق بالاتری (“ارزش R”) را ارائه می دهد.

همچنین، زیر پد دارای مقدار R خاص خود است و استفاده از زیر پد در ارتباط با فرش، مقدار R هر ماده را ترکیب می کند و عایق کلی بیشتری می دهد.

کاهش اتلاف حرارت به این معنی است که فرش می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه های مربوط به گرمایش خانه مانند برق یا گاز طبیعی کمک کند.

برای مناطقی که زمستان‌های سردی را تجربه می‌کنند، این می‌تواند سالانه صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌ها داشته باشد.

بحث طولانی مدتی در مورد اینکه آیا فرش باعث تشدید یا کاهش مشکلات سلامتی مانند آسم و آلرژی می شود وجود داشته است.

سال‌ها به افرادی که چنین مشکلات تنفسی داشتند توصیه می‌شد که تمام فرش‌های خانه‌شان را پاره کنند و کف‌پوش‌های سطح سخت را جایگزین آن کنند.

با این حال، مطالعات متعدد در سال‌های اخیر به طور مداوم نشان داده‌اند که فرش در واقع برای افرادی که مشکل تنفسی دارند، مفیدتر از کف سطوح سخت است.

زمانی که هیچ فرشی در فضا وجود نداشته باشد، صدا بسیار فراتر می رود. احتمالاً در مقطعی در اتاقی بدون فرش بوده‌اید و متوجه شده‌اید که صدا از دیوارها بیرون زده و پژواک در اتاق ایجاد می‌کند.

این به این دلیل است که سطوح سخت نمی توانند صدا را همانطور که سطوح نرم – مانند فرش – می توانند جذب کنند، فرش به فضای بسیار ساکت تری کمک می کند .

ناگفته نماند که سطوح سخت ممکن است لغزنده باشند، و زمانی که لغزش و افتادن اتفاق می افتد، فرود آمدن روی آنها چندان جالب نیست.

فرش نه تنها یک سطح نرم برای فرود ایجاد می کند که می تواند به ویژه در اتاق کودک مفید باشد بلکه در وهله اول به جلوگیری از برخی سقوط ها، به ویژه روی پله ها کمک می کند.

پله های چوبی یک نگرانی ایمنی ایجاد می کنند، به خصوص زمانی که ساکنان بسیار جوان یا مسن در خانه یا ساکنانی با مشکلات حرکتی وجود دارند.