پاکسازی ذرات غذایی در دهان با مصرف سیب خشک

اسیدهای موجود در سیب های خشک باکتری ها را در حین جویدن از بین می برند و دندان ها و لثه ها را تمیز می کنند. جویدن یک سیب خشک دارچینی مانند استفاده از یک مسواک طبیعی است.

مطالعات نشان می دهد که سیب خشک می تواند ذرات غذایی باقی مانده روی دندان ها و لثه ها را پاکسازی کند و از پوسیدگی دندان و بیماری لثه جلوگیری کند. حتی کسانی که در گذشته از بیماری لثه رنج می‌بردند، می‌توانند از حجم بالای ویتامین C موجود در سیب‌های خشک بهره ببرند.

مواد مغذی موجود در سیب خشک باعث تقویت ساختار دندان ها می شود. مینای دندان را تقویت می کند و از جمع شدن دندان ها جلوگیری می کند.

جویدن سیب خشک ماهیچه های فک را قوی تر می کند. سیب خشک شده به دلیل اثرات ضد التهابی که دارد یک دهان شویه ساده و طبیعی بدون هیچ گونه افزودنی است.

نقرس و درد مفاصل
یکی از بیماری هایی که به طور معمول در اثر پرخوری و مصرف مداوم منابع حیوانی (گوشت قرمز و چربی) و الکل ایجاد می شود، درد مفاصل و نقرس است. البته مستعد ابتلا به این بیماری ارثی است.

برای جلوگیری از شیوع بیماری پیروی از رژیم غذایی بدون چربی ضروری است.  سیب زرد خشک نیز میوه ای ارزشمند است زیرا چربی کمی دارد و اوره را کاهش می دهد.

سیب خام یا پخته از تشکیل اسید اوریک در بدن جلوگیری می کند و پس از آن مقدار کل اسید اوریک به ویژه اسید فرمیک افزایش می یابد.  بنابراین مصرف آن برای بیماران مبتلا به درد مفاصل و نقرس توصیه می شود.

بهبود حافظه
سیب خشک حافظه را بهبود می بخشد. بنابراین برای کسانی که کار فکری می کنند مفید است. به طور کلی سیب به دلیل داشتن فسفر باعث تقویت اعصاب و حافظه می شود.

مسکن
دم کرده پوست سیب خشک که با کمی عسل شیرین می شود، نوشیدنی آرامش بخش است. خوردن سیب خشک کیلویی خام نیز اثر آرام بخشی بر سیستم عصبی دارد.

علاوه بر ویتامین های گروه B، منیزیم و فسفر و برخی دیگر از عناصر موجود در سیب خشک بر روی اعصاب اثر آرام بخش دارند. همچنین شیرین کردن و جویدن سیب خشک باعث کاهش انقباض عضلات صورت می شود.

  • منابع:
    1. Benefits Of Dried Apples
  • تبلیغات: 
    1. با مصرف سیر می توانید به هضم غذا کمک کنید
    2. مصرف آویشن صبح هنگام باعث اتفاق عجیبی در معده شده است
    3. سایت بانک مرکزی برای دادن وام چهار درصد باز شد.
    4. معرفی چند ایده خلاقانه برای تبلیغات!