گل آپارتمانی سانسوریایی که خاصیت ضدعفونی کنندگی داشت

در حقیقت گل آپارتمانی سانسوریا متعلق به خانواده Asparagaceae، بومی مناطق استوایی غرب آفریقا است.

بسیاری از مردم بر این باورند که این نام از “مار شنی” گرفته شده است، با خواصی شبیه به کاکتوس ها و ظاهر یک مار در حال رشد، فهمیدن دلیل آن دشوار نیست.

با این حال، این جنس گیاهی در واقع در سال 1794 توسط طبیعت شناس سوئدی کارل تونبرگ به نام ریموندو دی سانگرو (1710-1771)، شاهزاده سن سویرو نامگذاری شد.

در نتیجه پیشرفت های امروزی با مطالعات DNA، در سال 2017 این گیاه رسما از جنس Sansevieria حذف شد و به جنس Dracaena منتقل شد. این نتیجه گیاه شناسان بود که تعداد زیادی ژن مشترک بین گیاهان را کشف کردند.

برای بسیاری از طرفداران این گیاه، تغییر جنس یک شوک بود – حتی برای ما. از نظر بصری شباهت‌ها به گیاهان شناخته‌شده‌تر در جنس دراسنا (به درخت اژدها یا گیاه ذرت فکر کنید) در بهترین حالت بسیار دور هستند.

 

بنابراین استفاده از نام جدید در محیط‌های غیررسمی و غیررسمی‌تر نسبتاً کند بوده است. با این حال، در نهایت جنس واقعاً شناخته شده در علم Dracaena است، بنابراین انتظار دارید که این نام در سال‌های آینده بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

خطوط پررنگ و بدون درهم و برهمی آن را بسیار محبوب و یکی از گیاهان منتخب برای معماری و طراحی داخلی کرده است، به ویژه به دلیل شهرت آن به عنوان بهبود دهنده کیفیت هوای داخلی.

تعداد زیادی از گونه های مختلف Sansevieria در آنجا وجود دارد که ممکن است بتوانید آنها را به دست آورید (و اگر واقعاً این فرصت را داشته باشید). پیدا کردن برخی از آنها آسان است، برخی دیگر کمتر.

این تنها بخش کوچکی است زیرا بیش از 70 نوع مختلف (و تعداد زیادی) موجود است. در زیر برخی از موارد مورد علاقه ما وجود دارد که به نظر می رسد محبوب ترین و در نتیجه برخی از انواع رایج تری هستند که با آنها روبرو خواهید شد.

این معروف ترین و به راحتی قابل تشخیص از همه Sansevierias است. به طور سنتی از آن به عنوان یک پس زمینه قابل توجه برای گیاهان کوچکتر با گل یا شاخ و برگ سرخس استفاده می شد.

روند مدرن در خانه های معمولی این است که گیاه را از دیگران جدا نگه دارید و آن را جسورانه و تنها نگه دارید.